Online inovačné vzdelávanie – Poruchy autistického spektra a ADHD u detí v MŠ
Vzdelávanie ponúka poznatky k identifikovaniu potrieb detí s ťažkosťami v správaní. Možné príčiny ich správania so zreteľom na posilnenie zručností pedagógov na podporu týchto detí. Návrh aktivít a vhodných podporných opatrení pedagógov.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)
Inovačné vzdelávanie Poruchy autistického spektra a ADHD u deti v MŠ je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
• vychovávateľ
Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských škôl potrebné pre prácu s deťmi predškolského veku (5- a 7-ročnými).
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Identifikovať potreby detí s ťažkosťami v správaní. Identifikovať silné a slabé stránky týchto detí.
- Plánovať a hodnotiť výchovno-vzdelávacie činnosti v súlade s individuálnymi potrebami každého dieťaťa.
- Ovládať spôsoby komunikácie a vhodné reakcie potrebné na zvládanie individuálnych potrieb detí.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent disponuje teoretickými vedomosťami a praktickými zručnosťami v oblasti výchovy a vzdelávania detí s ťažkosťami v správaní v prostredí materských škôl, ktoré následne aplikuje do praxe.
- Vie orientačne popísať najčastejšie ťažkostí v správaní u detí s ADHD a PAS. Dokáže identifikovať oslabené funkcie dieťaťa s ťažkosťami v správaní, rozumie ich vplyvu na správanie dieťaťa. Vie navrhnúť možnosti podpory dieťaťa.
- Vytvára podnetné prostredie pre vývin a rozvoj osobnosti detí aj so zreteľom na osobitosti detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Je schopný odhaliť deti s rizikovým vývinom z hľadiska ťažkostí v správaní. Podporiť ich v prostredí materských škôl a navrhnúť adekvátnu stimuláciu alebo odporučiť následnú odbornú pomoc.
- Pozná zásady komunikácie s rodičom dieťaťa s ťažkosťami v správaní. Vie efektívne spolupracovať s asistentom v MŠ.
Termín konania: 20.3.2025 od 15:00
Cena za vzdelávanie: 89 €
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania získa absolvent doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
Lektorka: Mgr. Eva Krupová je psychologička, ktorá viac ako 15 rokov pracovala v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Nadobudla skúsenosti v diagnostike, v poradenstve a terapii so širokou vekovou škálou klientov od 3 rokov až po adolescentov. Vo svojej práci nadobudla presvedčenie, že najefektívnejšie dokáže pomôcť klientom správnym a individualizovaným prístupom, ako aj edukáciou ich najbližšieho okolia. Intenzívne sa venovala poradenstvu rodičom a pravidelne navštevovala MŠ, ZŠ aj SŠ.
Vo svojej individuálnej práci s klientmi využíva prvky viacerých poradenských a terapeutických smerov s cieľom čo najviac sa prispôsobiť potrebám klientov (prvky kognitívno-behaviorálnej terapie, terapie hrou, Kidskills a pod.). Venuje sa konzultáciám a prednáškam na rôzne témy (Školská pripravenosť, Deti s poruchou autistického spektra, Efektívna spolupráca asistentov učiteľa s pedagógmi, Deti cudzincov, Tréning rodičovských zručností a iné). V súčasnosti taktiež ukončuje dlhodobé vzdelávanie v Praktických technikách práce s deťmi. Pôsobí ako psychologička na strednej škole, vo svojej súkromnej praxi sa venuje klientom od 3 rokov. Venuje sa vzdelávaniu pedagógov aj rodičov.
PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Zrozumiteľne vysvetlená diagnostika detí a spôsoby, ako s nimi pracovať.“
„Vzdelávanie poskytlo veľa príkladov z praxe, ktoré viem využiť pri práci s deťmi.“
„Pani lektorka je veľmi príjemná osoba, vzdelávanie sa mi veľmi páčilo.“