Hore
+421 915 773 060 | info(at)prosolutions.sk
Pozrite aj vnimavedeti.sk

Online inovačné vzdelávanie – Krok za krokom v podpore grafomotoriky

Obsahom vzdelávania je problematika rozvíjania grafomotoriky prostredníctvom rôznych činností v procesoch napodobňovania a experimentácie. Dozvieme sa, ako jednoducho identifikovať grafické tvary v kresbe. Spoznáme, ako vytvárať gradovanú ponuku k zaznamenávaniu grafických tvarov a vzorov, aby sme podporili grafomotorické zručnosti každého dieťaťa.

Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.

Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:

• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg

Hlavný cieľ programu: Rozvíjať vedomosti, zručnosti a spôsobilosti v možnostiach individualizovaného rozvíjania grafomotoriky dieťaťa v MŠ.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

• Poznať a porozumieť, ako rozvíjať jednotlivé oblasti a funkcie, ktoré ovplyvňujú grafomotoriku (jemná a hrubá motorika, vizuomotorika, vnímanie a orientácia v priestore).
• Poznať a plánovať návrhy činností v zastúpení procesov experimentácie a imitácie.
• Analyzovať kresbu detí a identifikovať výskyt grafických tvarov v kresbe evidovaním v posudzovacom hárku.
• Poznať, plánovať a aplikovať rôzne stupne obtiažnosti pri izolovanom zaznamenávaní grafického tvaru.

Získané profesijné kompetencie:

• Absolvent disponuje schopnosťou navrhovať a realizovať konkrétne činnosti, ktoré rozvíjajú funkcie a oblasti grafomotoriky.
• Absolvent dokáže diagnostikovať aktuálnu úroveň grafomotorických zručností detí a následne individualizovať rozvíjanie grafomotoriky pre každé dieťa.
• Absolvent dokáže projektovať zaznamenávanie grafických tvarov detí predškolského veku v procesoch napodobňovania a experimentovania.

Termín konania

29.9.2025 od 16:00 do 20:00

Cena za vzdelávanie: 92 €

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:

Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.

                                                               PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU

HODNOTENIE VZDELÁVANIA:

„Toto skvelé vzdelávanie mi pomohlo zorientovať sa v tom, ako lepšie rozvíjať grafomotoriku u detí.“

„Techniky na identifikovanie grafických tvarov v kresbách sú skvelým spôsobom, ako rozvíjať grafomotoriku. Určite využijem v praxi!“

„Vzdelávanie bolo veľmi prínosné a poskytlo mi konkrétne nástroje na rozvoj grafomotorických zručností.“

Lektorka: doc. PaedDr. Blanka Kožík Lehotayová, PhD. pôsobí na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, kde absolvovala aj vysokoškolské, doktorandské a habilitačné štúdium v odbore predškolská a elementárna pedagogika. Pred vstupom do akademického prostredia pracovala ako učiteľka, odborná referentka pre MŠ a metodik v MPC. Vo svojej pedagogickej činnosti sa zameriava na didaktiku výtvarnej výchovy (vrátane grafomotoriky), spoločenskovednej oblasti a didaktiku čítania a písania v primárnom vzdelávaní. Vo výskume sa venuje najmä stratégiám učiteľa pri podpore začiatočného písania. Je autorkou viacerých vedeckých publikácií indexovaných vo Web of Science a Scopus. Aktuálne vedie národný grant KEGA, spolupracovala na projektoch KEGA, VEGA, rozvojových projektoch EÚ a podieľa sa na projekte NIVAM a UNICEF.