Hore
+421 915 773 060 | info(at)prosolutions.sk
Pozrite aj vnimavedeti.sk

Online inovačné vzdelávanie – Ako si poradiť s nevhodným a agresívnym správaním detí

Program inovačného vzdelávania je zameraný na rozvoj kompetencií pedagógov materských škôl v oblasti práce s deťmi, ktoré vykazujú neprimerané alebo náročné správanie. Vzdelávanie sa venuje pochopeniu príčin takéhoto správania, predovšetkým v súvislosti s rizikovými skupinami či inými vývinovými ťažkosťami.

Účastníci vzdelávania sa naučia, ako vhodne reagovať na prejavy správania detí, ako vytvoriť zrozumiteľné pravidlá pre triedu, ako budovať bezpečné prostredie a podporovať toleranciu v detskom kolektíve. Súčasťou vzdelávania sú praktické aktivity, kazuistiky a návrhy preventívnych opatrení, ktoré pedagógovia môžu okamžite aplikovať vo svojej praxi.

Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg

Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských škôl v oblasti prevencie a zvládania náročného správania detí predškolského veku.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

• Pochopiť príčiny nevhodného správania u detí vrátane detí s ADHD a PAS.
• Naučiť sa identifikovať potreby detí s náročným správaním a vhodne na ne reagovať.
• Osvojiť si princípy nastavovania pravidiel v triede a ich dôsledného uplatňovania.
• Vytvárať podporné a rešpektujúce prostredie pre deti s rôznorodými potrebami.
• Rozvíjať empatiu a zručnosti riešenia konfliktov u detí.

Získané profesijné kompetencie:

• Absolvent programu chápe špecifiká správania detí s ADHD, PAS a inými rizikovými faktormi,
• dokáže reagovať na náročné správanie detí s rešpektom a dôslednosťou,
• vie vytvárať a efektívne využívať pravidlá správania v triede,
• disponuje technikami na prevenciu a riešenie konfliktov medzi deťmi,
• vie vytvárať podporné prostredie pre deti s odlišnosťami v správaní,
• má praktické nástroje na zvládanie náročných výchovno-vzdelávacích situácií.

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:

Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.

Termíny konania:

1. časť: 19.11.2025 od 17:30
2. časť: 17.12.2025 od 17:30
Ukončenie: 21.1.2026 od 18:00

Cena za vzdelávanie: 92 €

                                                PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU

Lektorka: Mgr. Mária Tóthová Šimčáková je úspešná detská psychologička. Práci s deťmi sa venuje už viac ako 25 rokov. Pracuje s deťmi od útleho veku, s celými rodinami, s učiteľmi a so školskými kolektívmi. Je členkou Rady pre reklamu ako odborník na problematiku reklamy so zameraním na deti. Lektoruje a je autorkou mnohých programov pre deti a mládež, vedie internetové poradne. Je odbornou garantkou programu detinanete. Veľa skúseností ako riešiť ťažkosti s výchovou detí získala priamo v rodinách na Slovensku v relácii Pestúnka televízie Markíza. Napísala niekoľko kníh, a to Som rodič a čo s tým? 1. a Som rodič a čo s tým? 2., Testujme a rozvíjajme svoje dieťa. Je šťastnou mamou dvoch detí.

Mgr. Mária Tóthová Šimčáková

HODNOTENIE VZDELÁVANIA:

„Téma rozvoja emocionálnej inteligencie u detí je mimoriadne aktuálna a toto vzdelávanie sa mi veľmi páčilo.”

„Ďakujem za skvelé vzdelávanie, vďaka konkrétnym príkladom viem lepšie reagovať na potreby detí a budovať bezpečné prostredie v triede.”

„Na tomto vzdelávaní oceňujem prepojenie teórie s množstvom praktických aktivít, ktoré môžem ihneď využiť v triede.”