Hore
+421 915 773 060 | info(at)prosolutions.sk
Pozrite aj vnimavedeti.sk

Online inovačné vzdelávanie – Artefiletika ako nástroj psychickej pohody detí

V artefiletike sa dotýkame hraníc arteterapie a zameriavame sa predovšetkým na autentické zážitkové poznávanie človeka a jeho kultúry, ako aj rozvíjanie sociálnych, emocionálnych a tvorivých stránok ľudskej osobnosti.

Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
• vychovávateľ

Hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti, zručnosti, schopnosti ale i základné informácie v oblasti Artefiletiky a ich využitie v priamej práci s deťmi v MŠ.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

1. Získanie teoretických vedomostí v oblasti artefiletiky, osvojiť si základné ukazovatele rozdielov medzi artefiletikou, arteterapiou a výtvarnou výchovou.
2. Uplatňovať získané a osvojené vedomosti pri plánovaní a realizácii priamej artefiletickej práce s deťmi.
3. Získať vlastnú skúsenosť z niekoľkých ukážkových techník artefiletiky.

Získané profesijné kompetencie:

Absolvent disponuje schopnosťou navrhovať a realizovať konkrétne aktivity pri priamej práci s deťmi, či už sa bude jednať o introvertný motív, ktorý podnecuje žiaka k sebapoznávaniu, alebo o extrovertný motív, ktorý ho podnecuje k poznávaniu svojho prostredia v ktorom žije.
Schopnosť vytvoriť a zabezpečiť pre deti bezpečné a zároveň podporujúce kreatívne prostredie.
Zručnosť v identifikácii individuálnych potrieb detí a prispôsobenie artefiletických techník podľa individuálnych či skupinových potrieb detí.

Termín konania:

13.05.2025 Online od 16:00 do 20:00

Ďalšie termíny a mestá budeme priebežne uverejňovať počas školského roka 2024/2025.

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:

Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 2,50 €.

                                                 PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU

 

Lektorka: Mgr. Pavlína Sedláčková, DT študovala na Strednej pedagogickej škole v Bratislave, odbor Učiteľstvo pre MŠ. Pokračovala v štúdiu na Univerzite Komenského v Bratislave, na Pedagogickej fakulte v odbore Sociálna práca so zameraním na pomocné terapie. V roku 2024 ukončila 3-ročné štúdium Arteterapie v Olomouci na Akademie Alternativa s titulom Diplomovaný terapeut, akreditované Ministerstvom školstva Českej republiky. V roku 2015 založila a viedla takmer 10 rokov súkromné jasle pre deti v Bratislave. V súčasnosti pracuje na ZŠ Hlboká cesta v Bratislave ako pedagogický asistent učiteľa a taktiež sa venuje súkromnej praxi arteterapeuta vo svojom ateliéri v Bratislave.

HODNOTENIE VZDELÁVANIA:

„Skvelé tipy na aktivity, ktoré deťom pomôžu vyjadriť svoje pocity. Ďakujem za toto vzdelávanie.”

„Praktické a inšpiratívne vzdelávanie, umenie je naozaj mocným nástrojom pre emocionálny rozvoj detí.”

„Určite využijem v praxi to, čo som sa tu naučila, bolo to super.”