Online inovačné vzdelávanie – Artefiletika ako nástroj psychickej pohody detí
V artefiletike sa dotýkame hraníc arteterapie a zameriavame sa predovšetkým na autentické zážitkové poznávanie človeka a jeho kultúry, ako aj rozvíjanie sociálnych, emocionálnych a tvorivých stránok ľudskej osobnosti.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)
Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
• vychovávateľ
Hlavný cieľ programu: Získať nové vedomosti, zručnosti, schopnosti ale i základné informácie v oblasti Artefiletiky a ich využitie v priamej práci s deťmi v MŠ.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
1. Získanie teoretických vedomostí v oblasti artefiletiky, osvojiť si základné ukazovatele rozdielov medzi artefiletikou, arteterapiou a výtvarnou výchovou.
2. Uplatňovať získané a osvojené vedomosti pri plánovaní a realizácii priamej artefiletickej práce s deťmi.
3. Získať vlastnú skúsenosť z niekoľkých ukážkových techník artefiletiky.
Získané profesijné kompetencie:
Absolvent disponuje schopnosťou navrhovať a realizovať konkrétne aktivity pri priamej práci s deťmi, či už sa bude jednať o introvertný motív, ktorý podnecuje žiaka k sebapoznávaniu, alebo o extrovertný motív, ktorý ho podnecuje k poznávaniu svojho prostredia v ktorom žije.
Schopnosť vytvoriť a zabezpečiť pre deti bezpečné a zároveň podporujúce kreatívne prostredie.
Zručnosť v identifikácii individuálnych potrieb detí a prispôsobenie artefiletických techník podľa individuálnych či skupinových potrieb detí.
Termín konania:
11.11. Online od 16:00 do 20:00
Ďalšie termíny a mestá budeme priebežne uverejňovať počas školského roka 2024/2025.
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 2,50 €.
PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU
Lektorka: Mgr. Pavlína Sedláčková, DT študovala na Strednej pedagogickej škole v Bratislave, odbor Učiteľstvo pre MŠ. Pokračovala v štúdiu na Univerzite Komenského v Bratislave, na Pedagogickej fakulte v odbore Sociálna práca so zameraním na pomocné terapie. V roku 2024 ukončila 3-ročné štúdium Arteterapie v Olomouci na Akademie Alternativa s titulom Diplomovaný terapeut, akreditované Ministerstvom školstva Českej republiky. V roku 2015 založila a viedla takmer 10 rokov súkromné jasle pre deti v Bratislave. V súčasnosti pracuje na ZŠ Hlboká cesta v Bratislave ako pedagogický asistent učiteľa a taktiež sa venuje súkromnej praxi arteterapeuta vo svojom ateliéri v Bratislave.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Veľmi inšpiratívne, ideálne pre prácu s deťmi, odporúčam všetkým. Úžasné aktivity. Ďakujem.“
„Veľká skúsenosť, veľmi prínosné, zrozumiteľné, kreatívne, nádherné.“
„Veľmi nápadité, záživné, ideálne pre prácu s deťmi.“