Online inovačné vzdelávanie – Diagnostika školskej pripravenosti do ZŠ
V rámci programu získate kompetencie navrhnúť, realizovať a vyhodnotiť proces diagnostiky dieťaťa predškolského veku. Naučíme Vás identifikovať oslabené funkcie dieťaťa, porozumieť a navrhnúť adekvátnu stimuláciu.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)
Inovačné vzdelávanie Diagnostika školskej pripravenosti do ZŠ je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
učiteľ materskej školy
pedagogický asistent
školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských škôl potrebné pre prácu s deťmi predškolského veku (5- a 7-ročnými).
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Plánovať a realizovať program podpory školskej pripravenosti dieťaťa podľa potrieb dieťaťa, zákonného zástupcu a možností materskej školy.
- Navrhnúť a vyhodnotiť proces diagnostiky dieťaťa predškolského veku v MŠ.
- Plánovať a hodnotiť výchovno-vzdelávacie činnosti v súlade s potrebami vekovej kategórie predškolských detí v MŠ a v súlade s individuálnymi potrebami každého dieťaťa.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent disponuje teoretickými vedomosťami a praktickými zručnosťami v oblasti výchovy a vzdelávania detí predškolského veku v prostredí materských škôl, ktoré následne aplikuje do praxe.
- Vie orientačne diagnostikovať školskú pripravenosť detí. Dokáže identifikovať oslabené funkcie dieťaťa, rozumie ich vplyvu na školskú úspešnosť dieťaťa. Vie ich adekvátne podporiť.
- Vytvára podnetné prostredie pre vývin a rozvoj osobnosti detí predškolského veku, aj so zreteľom na osobitosti detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
- Je schopný odhaliť deti s rizikovým vývinom z hľadiska špecifických vývinových porúch učenia a porúch pozornosti. Podporiť ich v prostredí materských škôl a navrhnúť adekvátnu stimuláciu.
Termín konania:
17.2.2025 Online od 16:00
Cena za vzdelávanie: 89 €
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania získa absolvent doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Skvelá kombinácia teórie a praxe. Po vzdelávaní sa cítim oveľa istejšia pri hodnotení detí.”
„Vzdelávanie mi pomohlo lepšie pochopiť, ako pripraviť deti na školu.”
„Veľmi zrozumiteľne vysvetlená diagnostika školskej pripravenosti, výborné vzdelávanie!”
Lektorka: Mgr. Eva Krupová je psychologička, ktorá viac ako 15 rokov pracovala v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Nadobudla skúsenosti v diagnostike, v poradenstve a terapii so širokou vekovou škálou klientov od 3 rokov až po adolescentov. Vo svojej práci nadobudla presvedčenie, že najefektívnejšie dokáže pomôcť klientom správnym a individualizovaným prístupom, ako aj edukáciou ich najbližšieho okolia. Intenzívne sa venovala poradenstvu rodičom a pravidelne navštevovala MŠ, ZŠ aj SŠ.
Vo svojej individuálnej práci s klientmi využíva prvky viacerých poradenských a terapeutických smerov s cieľom čo najviac sa prispôsobiť potrebám klientov (prvky kognitívno-behaviorálnej terapie, terapie hrou, Kidskills a pod.). Venuje sa konzultáciám a prednáškam na rôzne témy (Školská pripravenosť, Deti s poruchou autistického spektra, Efektívna spolupráca asistentov učiteľa s pedagógmi, Deti cudzincov, Tréning rodičovských zručností a iné). V súčasnosti taktiež ukončuje dlhodobé vzdelávanie v Praktických technikách práce s deťmi. Pôsobí ako psychologička na strednej škole, vo svojej súkromnej praxi sa venuje klientom od 3 rokov. Venuje sa vzdelávaniu pedagógov aj rodičov.