Online inovačné vzdelávanie – Grafomotorické a výtvarné aktivity rozvíjajúce osobnosť dieťaťa
Absolventi získajú ucelený súbor cvičení, edukačných a výtvarných aktivít, ktoré rozvíjajú grafomotorické zručnosti a komplexnú osobnosť dieťaťa. Dieťa sa stane istejšie v činnostiach, ktoré podporujú jeho vývin. Naučíme sa vytvoriť prostredie, v ktorom deti môžu slobodne a autenticky prejavovať svoje vnútorné prežívanie a prostredníctvom toho rásť a rozvíjať sa.
Inovačné vzdelávanie realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 12 hodín, rozsah dištančnej formy – 38 hodín)
Inovačné vzdelávanie Grafomotorika a výtvarné aktivity v detskom ponímaní je určené pre tieto kategórie, podkategórie a kariérové pozície:
• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg
• vychovávateľ
Hlavný cieľ programu:
Získať nové vedomosti, zručnosti, schopnosti a základné informácie v oblasti grafomotoriky a výtvarného prejavu dieťaťa v MŠ.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Osvojiť si vedomosti v oblasti detskej grafomotoriky, jemnej/hrubej motoriky, vizuomotoriky, výtvarnej tvorby, vo vývoji detskej kresby, ako aj v tvorbe kreatívnych aktivít podporujúcich detskú grafomotoriku a výtvarné schopnosti detí v MŠ.
- Uplatňovať osvojené vedomosti pri vytváraní detských grafomotorických aktivít a cvičení podporujúcich detskú vizuomotoriku s využitím prvkov výtvarnej tvorby.
- Vytvoriť grafomotorické pracovné listy ako námet využitia na celý školský rok v MŠ a navrhnúť tvorivé aktivity na mesačné témy, ktoré podporujú celkový rozvoj osobnosti v oblasti umenie a kultúra, človek a svet práce – VV a grafomotorika.
- Vytvoriť prostredie, v ktorom deti môžu slobodne a autenticky prejavovať svoje vnútorné prežívanie a prostredníctvom toho rásť a rozvíjať sa.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent disponuje schopnosťou navrhovať a realizovať konkrétne terapeutické aktivity, ktoré podporujú emocionálny a sociálny rozvoj detí.
- Schopnosť vytvárať bezpečné a podporujúce prostredie, v ktorom deti môžu slobodne vyjadrovať svoje pocity a myšlienky.
- Zručnosť v identifikácii individuálnych potrieb detí a prispôsobenie terapeutických techník tak, aby boli efektívne a relevantné.
Termín konania: 11.2.2025 od 16:00
Cena za vzdelávanie: 89 €
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie:
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania získa absolvent doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom
PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU
Lektor: Mgr. Stanislava Valášiková študovala na Strednej pedagogickej škole v Levoči, odbor Učiteľstvo pre MŠ a vychovávateľstvo. Pokračovala v štúdiu na Katolíckej univerzite v Ružomberku v odbore Predškolská a elementárna pedagogika a Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých. Pracuje v Materskej škole Záborského v Poprade. V roku 2016 založila na FB pre učiteľov skupinu pod názvom „Kreatívne pani učiteľky v MŠ”, ktorú napĺňa nápaditými činnosťami, hrami a aktivitami pre deti. Je autorkou viacerých publikácií, ktoré využívajú učiteľky v materských školách na spestrenie výchovno-vzdelávacej činnosti, ako napríklad Pedagogické denníky, Tvorenie kreatívnych príbehov v materských školách či Geometrické básničky pre šikovné detičky. Svoj hudobný potenciál využila aj vo vytvorení hudobného CD pre deti, ktoré v sebe zhŕňa kreatívne pesničky pre deti, notové záznamy piesní, ale aj hudobné hry.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Krásna ukážka mnohých kreatívnych aktivít, ktoré viem využiť s deťmi.”
„Vzdelávanie bolo veľmi zaujímavé a praktické, pomohlo mi zorientovať sa v tom, ako lepšie rozvíjať grafomotoriku a kreativitu u detí.”
„Príjemný prístup lektorky, super vzdelávanie do praxe.”