Hore
+421 915 773 060 | info(at)prosolutions.sk
Pozrite aj vnimavedeti.sk

Online inovačné vzdelávanie – Inklúzia a podpora dieťaťa s poruchou sluchu v MŠ

Program inovačného vzdelávania je zameraný na výchovu a vzdelávanie detí s poruchou sluchu v predškolskom aj v školskom veku. Vzdelávanie ponúka poznatky k identifikovaniu potrieb detí s poruchou sluchu.

Inovačné vzdelávanie v oblasti pedagogiky predprimárneho vzdelávania v rozsahu 50 hodín realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.

Evidenčné číslo: 57/2023-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 10 hodín, rozsah dištančnej formy – 40 hodín)

Inovačné vzdelávanie je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:

• učiteľ materskej školy
• pedagogický asistent
• školský špeciálny pedagóg

Hlavný cieľ programu: Inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov materských a základných škôl.

Čiastkové ciele programu vzdelávania:

• Identifikovať potreby detí s poruchou sluchu. Identifikovať silné a slabé stránky týchto detí.
• Plánovať a hodnotiť výchovno-vzdelávacie činnosti v súlade s individuálnymi potrebami každého dieťaťa.
• Ovládať spôsoby komunikácie a vhodné stratégie potrebné na podporu Individuálnych potrieb detí s poruchou sluchu.

Získané profesijné kompetencie:

• Absolvent disponuje teoretickými vedomosťami a praktickými zručnosťami v oblasti výchovy a vzdelávania detí s poruchou sluchu v prostredí materských a základných škôl, ktoré následne aplikuje do praxe.
• Vie orientačne popísať najčastejšie ťažkosti detí s poruchou sluchu v školskom prostredí. Dokáže identifikovať potreby dieťaťa s poruchou sluchu a ovláda stratégie na podporu dieťaťa pri ich napĺňaní. Vie navrhnúť konkrétne možnosti podpory dieťaťa.
• Vytvára podnetné prostredie pre vývin a rozvoj osobnosti detí aj so zreteľom na osobitosti detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Je schopný odhaliť dieťa s poruchou sluchu v bežnej MŠ alebo ZŠ.
• Vie vhodne komunikovať so zákonnými zástupcami ohľadne napĺňania potrieb dieťaťa a vzájomne si vymieňať potrebné informácie.
• Vytvára v prostredí triedy inkluzívne prostredie. Spolupracuje so zákonnými zástupcami, s inkluzívnym tímom v škole, s poradenským zariadením a inými zainteresovanými, ktorí poskytujú starostlivosť o dieťa. Vie efektívne spolupracovať s asistentom v MŠ a ZŠ.

Termín konania: 26.11.2025 od 16:00

Ukončenie: 29.01.2026 od 17:30

Cena za vzdelávanie: 92 €

Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca do vzdelávania:

Kompletne vyplnená objednávka inovačného programu je zároveň prihláškou záujemcu na vzdelávanie a riadi sa všeobecnými obchodnými pravidlami.

Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:

1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. online prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou

Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania absolvent získa doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní vo forme pdf do mailu. Ak si želáte, aby vám bolo osvedčenie doručené poštou, táto služba je spoplatnená sumou 3,00 €.

                                                   PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU

HODNOTENIE VZDELÁVANIA:

„Vzdelávanie mi naozaj pomohlo lepšie porozumieť potrebám detí s poruchou sluchu a prispôsobiť im aktivity.”

“Skvelé vzdelávanie plné praktických rád, ktoré určite využijem!”

„Oceňujem jasné vysvetlenie problematiky a zameranie na individuálny prístup ku každému dieťaťu.”

Lektorka: PaedDr. Martina Rzymanová je špeciálna pedagogička – surdopédka. Už 22 rokov pôsobí v poradenskom systéme, kde pracuje s rodinami detí s poruchou sluchu od raného veku až po dospelosť. V rámci odbornej starostlivosti sa intenzívne venuje téme inklúzie detí s poruchou sluchu do bežných materských, základných, stredných a vysokých škôl. Pravidelne navštevuje školy, v ktorých sa vzdelávajú deti s poruchou sluchu, a poskytuje poradenstvo a podporu pedagógom, asistentom učiteľa a podporným tímom v školách. Je spoluautorkou kníh Máme dieťa s poruchou sluchu I. a II., ako aj metodickej príručky Dieťa s poruchou sluchu v materskej škole. Podieľala sa tiež na tvorbe katalógu podporných opatrení pre deti s poruchou sluchu a na odborných štandardoch pre poradenské zariadenia. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľka a surdopédka v Súkromnom špecializovanom centre poradenstva a prevencie pre deti do siedmeho roku veku.