Rečové, dychové a pohybové hry – ako posilniť sebavedomie detí
Termín a miesto konania: nie je určený
Inovačné vzdelávanie realizujeme v súlade s § 55 ods. 3 a 4 zákona č. 138/2019 Z.z. na základe a v rozsahu vydaného oprávnenia.
Evidenčné číslo: 49/2021-IV
Program v rozsahu: 50 hodín (rozsah prezenčnej formy – 15 hodín, rozsah dištančnej formy – 35 hodín)
Inovačné vzdelávanie Rečové, dychové a pohybové hry – ako posilniť sebavedomie detí je určené pre tieto kategórie, podkategórie alebo kariérové pozície:
- učiteľ materskej školy
- pedagogický asistent
- školský špeciálny pedagóg
Hlavný cieľ programu:
Rozšíriť, rozvíjať a prehĺbiť teoretické poznatky, rečové, pohybové a dychové zručnosti, schopnosti a aplikovať ich prostredníctvom pohybových hier do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Čiastkové ciele programu vzdelávania:
- Rozšíriť portfólio námetov rečových, dychových a pohybových hier na posilnenie sebavedomia detí a uplatňovať ich v pedagogickej praxi.
- Rozvíjať vedomosti a zručnosti v oblasti Jazyk a komunikácia, Zdravie a pohyb.
- Osvojiť si rečové a pohybové metódy a formy práce, zamerané na koordináciu tela, sústredenie, vnímanie, emocionálnu stabilitu, správne dýchanie a artikuláciu, a aplikovať ich do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Získané profesijné kompetencie:
- Absolvent dokáže prostredníctvom hier a činností posilniť sebavedomie detí.
- Pozná námety na rečové, dychové, hlasové a pohybové cvičenia a vie ich správne aplikovať do edukačného procesu.
- Vytvára podnetné prostredie pre vývin a rozvoj osobnosti detí v oblasti Jazyk a komunikácia, Zdravie a pohyb.
Anotácia programu:
Sledovaním celkového prejavu, intenzity hlasu a reči tela ľahko odhalíme sebavedomie dieťaťa. Webinár prináša škálu rečových, dychových a pohybových hier zameraných práve na posilnenie sebavedomia dieťaťa, koordináciu tela, koncentráciu, vnímanie a emocionálnu stabilitu, ako aj hry na zlepšenie artikulácie, spodobovanie a splývavosť reči. Prostredníctvom týchto hier si deti prirodzene osvoja správne návyky, zdokonalia sa v komunikácii a naučia sa používať hlas tak, aby si ho nepoškodili. Hry sú zamerané na komplexný rozvoj pohybových a rečových zručností a schopností.
Podmienky pre zaradenie pedagogického zamestnanca na vzdelávanie
Záujemca o inovačné vzdelávanie predloží poskytovateľovi záväznú, čitateľne a úplne vyplnenú a vlastnoručne podpísanú prihlášku. Riaditeľ školy alebo školského zariadenia v prihláške potvrdzuje svojim podpisom zaradenie pedagogického zamestnanca do kategórie a podkategórie, riaditeľovi školy alebo školského zariadenia potvrdzuje údaje v prihláške zriaďovateľ. Ak pedagogický alebo odborný zamestnanec nie je v čase podania prihlášky na vzdelávanie v pracovnom pomere alebo riaditeľ nepotvrdí podpisom písomnú prihlášku záujemcu, príslušnosť uchádzača k cieľovej skupine sa dokazuje priložením dokladu o získanom vzdelaní.
Program vzdelávania ukončí účastník pri splnení nasledujúcich podmienok:
1. absolvovanie minimálne 80 % prezenčného vzdelávania
2. 100 % spracovanie výstupov z dištančnej formy vzdelávania
3. prezentovanie záverečnej prezentácie pred trojčlennou komisiou
Po splnení podmienok pre riadne ukončenie realizovaného vzdelávania získa absolvent doklad o absolvovaní inovačného vzdelávania, osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
Termín a miesto konania: pripravujeme
Poprosíme Vás, pri objednávke do poznámky uveďte mesto, v ktorom chcete vzdelávanie absolvovať. Ďakujeme.
Ďalšie termíny a mestá budeme priebežne uverejňovať počas školského roka 2024/2025.
PRIHLÁSIŤ SA NA VZDELÁVANIE TU
Lektorka Mgr. art. Lucia Hrašková je absolventka Akadémie umení v Banskej Bystrici, rozhlasová herečka, umelecká šéfka a herečka v divadle Babadlo – bábkové divadlo pre deti a mládež. Je členkou súborov Divadelný kabinet východniara a Kontra, ktoré 2 roky po sebe získalo ocenenie dosky za najobľúbenejšie divadlo sezóny. Je členkou zoskupenia Divadelný svet, kde hrá hry zamerané pre tínedžerov. Načítava online knihy pre nevidiacich a slabozrakých v Levoči.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA:
„Výborné vzdelávanie plné praktických aktivít, skvelá lektorka.”
„Ďakujem veľmi pekne za skvelé námety, nápady a aktivity, ktoré určite využijem vo svojej pedagogickej praxi.”
„Krásne a podnetné vzdelávanie, veľmi prínosné do praxe, nápadité. Hry a aktivity boli veľmi inšpiratívne.”